T14:2016-05-27_8:50-10:30

Prijavite se s svojo vpisno številko (geslo si izmislite) in s komentarjem (Leave a reply) odgovorite na dnu te strani! Poleg odgovora na vprašanje sporočite tudi pripombe ali predloge.

Tehnični dogovori

  • Kdor hoče pisati drugi kolokvij 3. junija, se mora prijaviti na doodle.
  • Prijava na pogovorne ure (T15) in pogovorne ure (T16)
  • Navodila si natisnite, vključno z naslovno stranjo. Prinesite predlogi Električni motorji in Usmerniki ter svoj kalkulator.
  • Skupina nad 12 študentov ne more naenkrat v laboratorij. Če bo katera od skupin kdaj manjša, se vaje lahko udeleži kdo iz druge skupine. Kakršnekoli nejasnosti bomo reševali po e-pošti na skupen naslov ali na predavanjih.
  • To so vprašanja, ki so ji doslej zastavili vaši kolegi. Preglejte jih in pošljite še vaša – napišite jih ali spodaj kot komentar ali vprašanje v anketi ali pošljite po e-pošti.

Snov

  • enofazni električni motorji, električni kabli, merjenje hitrosti in merjenje globine (študijski pristop, glej D.T. Hall, izdaja 2013).
  • (ppt)

Ankete (n=2)

  • (veliko vas še ni bilo na obveznih pogovornih urah, ankete tokrat nismo opravili)

Vprašanja za domov

Odgovore najdete v svojih zapiskih, v ppt in v priporočeni literaturi. Za pravilno rešitev računskih nalog dobite več točk. (spodaj vpišite odgovore kot komentar, prijavite se s svojo vpisno številko):

  1. V dveh stavkih opišite polnjenje sekundarnega galvanskega člena.
  2. V dveh stavkih opišite praznjenje sekundarnega galvanskega člena.
  3. Kako je določena sinhronska hitrost (n_s) električnega stroja?
  4. Koliko ur mora zagotavljati električno energijo zasilni generator na potniških in koliko ur na ne-potniških ladjah?
  5. Manjše generatorje zaganjamo z električnim zaganjanikom, večje pa s stisnjenim zrakom. Koliko časa morajo dodatne baterije omogočati zagon zasilnega generatorja?
  6. Katere naprave morajo na ladji napajati zasilni izvori?
  7. Za vsaj koliko ur mora zadostovati (baterijski rezervni izvor, če ima ladja zasilni generator in za koliko, če ga nima?
  8. Ob katerih napakah izklapljajo zaščitni releji oz. katere vrste zaščit električnih tokokrogov poznate?
  9. Opišite praktičen primer izločanja porabnikov! (do pet stavkov)
  10.  Zakaj so zaščitni elementi tako pomembna za električni sistem ladje?
  11. Za katere naprave je podana karakteristika t(I)? Katero informacijo daje?
  12. V katerih pogojih je določen nazivni tok porabnika in kako ga izračunate?
  13. Kolikšne toke trifaznih porabnikov lahko odklaplja rele, če sta nazivni vrednoti: U_n=800V, I_n=500A in lahko odklaplja pri močeh 16 MVA?
  14. Kolikšno električno moč jemlje iz omrežja trifazni 10kW motor z nazivnimi podatki I_n= 10A, U_n=800V, n_n=1500vrt./min., cos(fi)_n=0,8? S kolikšnim nazivnim navorom se obrača rotor?
  15. Impedanca napeljave med: a) generatorjem in glavno razdelilno ploščo znaša 20 miliomov,  b) med glavno razdelilno ploščo in razdelilno ploščo porabnika znaša 10 miliomov, c) med razdelilno ploščo in porabnikovimi sponkami znaša 15 miliomov. Nazivna napetost generatorja 800V, nazivna moč porabnika 20kW, nazivni cos(fi) 0,8. Izračunaj 1.) nazivni tok porabnika, kratkostični tok, če nastane kratek stik: 2.) na sponkah porabnika, 3.) na porabnikovi razdelilni plošči, 4.) na glavni razdelilni plošči.
Advertisements

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava / Spremeni )

Connecting to %s

%d bloggers like this: