2011-03-22_13:50-16:50

  • Induktivnost L zračne tuljave  je določena s permeabilnostjo zraka (μ=μ0 1), L tuljave z jedrom pa določa veliko večja permeabilnost jedra (μ=μ0 μr)
  • Sila v magnetnem polju nastane med dvema izvoroma magnetnega polja (el. tokoma), podobno kot sila v električnem polju nastane med dvema izvoroma električnega polja (el. nabojema).
  • Oblika tuljave elektromagnetov je prilagojena smeri sile (‘upognjen okvir’ za statorske tuljave)
  • največjo gostoto magnetnega pretoka (B) dosegamo ob polih magnetov (os magnetov), čim bližje sta si pola dveh magnetov, tem večja je sila med njima.
  • Gibljiv magnet se premika v smeri sile proti pritrjenemu nepremičnemu magnetu. V linearnih motorjih (primer vlak z magnetnim lebdenjem) zagotavljamo navidezno pomikanje magnetne motnje, ki vleče za seboj gibljive magnete. V električnih motorjih je vrtenje rotorja doseženo z namestitvijo magnetov okoli osi, sila deluje tangencialno oz. nastane navor.
  • Magnetenje feromagnetnih jeder je opisano tudi v prilogah Praktikuma.
  • Izkoristek motorja je odvisen od izgub (električnih v jedru, v žicah, trenja), razmerja med mehansko obremenitvijo motorja in dovedeno energijo.
Advertisements

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava / Spremeni )

Connecting to %s

%d bloggers like this: