2009-05-14-10:30-14:30

Izgube v električnih strojih

  • Prikažite izgube v bakru z vidika toplote in z vidika Joulovega zakona!
  • Izgube v feromagnetnih jedrih električnih strojev so posledica: 1) izgub zaradi vrtičnih tokov (indukcija) 2) histereznih izgub (spreminjanje magnetnega pretoka v jedrih) (glej LE II, str. 180). Kako je s točko 2) povezano lameliranje jeder?

Inducirana napetost

  • Od česa je odvisna velikost inducirane napetosti v prevodniku? Kako v praksi dosegamo inducirano napetost? Naštejte vsaj dva praktična primera izrabe zakona o inducirani napetosti! (poleg primerov rešitev v električnih strojih upoštevajte tudi primer EMLogPrincip LE II, str. 250)
  • Načelo magnetne zavore je uporabno v dvigalih, vitlih (LE, str. 132)- kako omenjeni napravi izkoriščata magnetno zavoro?

Delovanje električnih strojev

  • Kaj je in kakšno vlogo na ladji ima sinhronizacijska dušilka? (LE II, str. 56)
  • Motnji v delovanju električnih porabnikov sta v glavnem dve: porabnik pride v kratek stik (rabi veliko večji tok kot običajno) ali se odklopi od omrežja (ne porablja več toka). Zakaj je pomembna selektivnost električnega omrežja (LE II, str. 117-119) v primeru motenj delovanja porabnikov?
  • Nekateri električni porabniki na ladji so bolj važni, nekateri manj. Naštejte katere porabnike ob morebitni preobremenitvi generatorja najprej izklopimo? Sestavite lestvico električnih porabnikov po važnosti za delovanje in varnost plovbe ladje. (LE II, str. 77,78)
  • Enofazni električni motorji imajo v statorju glavno in pomožno navitje. Zakaj? (LE II, str. 115)
  • Navor električnega motorja je odvisen od zmnožka tokov v rotorju in statorju.
  • Začetni zagon (navor) asinhronskega motorja dosežemo z eno od vezav navitij. Razložite! (LE II, str. 94, 105)
  • Na primeru vitla z enosmernim motorjem pojasnite s kakšnim namenom se enosmerni motorji uporabljajo na ladjah (LE, str. 134)
  • Za kakšne namene so uporabljani trifazni (asinhronski) motorji (LE II, str. 138, 144, 147, 151, 157)?
  •  

Električni pogon ladje

  • Pogon z azipodi (‘peta’ ladje: za polni kot obrnljivo telo z enosmernim motorjem in ladijskim vijakom) ima prednosti pred pogonom preko gredi glavnega motorja. Katere prednosti in za katere ladje so prednosti sploh uporabne oz. gospodarne?
  • O pogonu z električnimi motorji preberite v LE II, str. 202, enosmerni: 205, trifazni-izmenični: str. 208 v različnih izvedbah.

Ponavljanje osnovne teorije

  • Ponavljali smo fazni kot realnega kondenzatorja (RCVzporedno), realne tuljave (RLZaporedno), vzporedne vezave idealnih tuljave in kondenzatorja (LCVzporedno), preizkusite svoje znanje s primeri računanja toka pri dani napetosti in danih elementih vezja.
Advertisements

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava / Spremeni )

Connecting to %s

%d bloggers like this: